MTTM rozvíjí v oblasti služeb Tool Managementu unikátní koncept správy nástrojů pro průmysl. Jde o ucelený soubor služeb a zařízení, který firmám šetří významné finanční prostředky. Druhou klíčovou výhodou je úspora času díky odstranění administrativní zátěže při dosavadní správě nástrojů, OPP, brusiva, měřidel, apod.. Poskytuje informace o skladových zásobách, v reálném čase, všem kompetentním osobám ve firmě. Případně i jednotlivým dodavatelům zákazníka. Omezují se tak provozní problémy a v důsledku i prostoje v práci. Používáte Tool management? Zajímá vás toto téma? Připravili jsme pro vás k tomuto tématu nejčastější otázky a odpovědi.
Jaké jsou trendy v řízení skladového hospodářství?
Doposud používané skladové hospodářství v písemné formě ( tužka + papír) je ve výrobě neefektivní. Často dochází k pochybení zaměstnanců a po čase se tato evidence ukazuje jak neudržitelná. Většina firem proto přechází na elektronickou evidenci řízení zásob (software pro řízení skladových zásob) a automatizaci výdeje.
Jakým způsobem se objednávají nástroje pro výrobu?
Obzvláště v období turbulentních změn v ekonomice a logistice je důležité správné časování. Neplánované prostoje nebezpečně ovlivňují ekonomiku firmy. Trendem je proto automatizace a digitalizace procesů. Vertikální struktura objednávání nástrojů od pracovníka, někde i přes schválení mistrem, k zásobovačům, nebo dokonce k majiteli firmy je těžkopádná. Neudržitelná ve světě zrychlování a přetlaku informací.
Systémy Tool Managementu propojí ve firmě informace o potřebě údržby nebo nákupu nových nástrojů do všech úrovní rozhodování v reálném čase. Často s přesahem do systémů svých dodavatelů. Snižují se rizika způsobená lidským faktorem a zvyšuje se výkon. Ukázkovým příkladem jsou průmyslové výdejní automaty napojené na systémy konsignačních skladů.
Zvýší se efektivita na pracovišti?
Ano. Dokonce v několika rovinách. První úrovní je identifikace opotřebení nástrojů. Často se setkáváme s tím, že se zbytečně exitují nástroje, které mohou po naostření nebo přebroušení ještě dobře posloužit. Finančně citelné je to především u dražších nástrojů. Zde se vyplácí využívat tzv. “digitální rodný list nástroje”, který sleduje jeho životnost.
Druhou úrovní problémů jsou případné prostoje ve výrobě způsobené opožděným dodáním nástrojů.
Třetím momentem je téma interní bezpečnosti ve výrobě. Volný přístup k nástrojům a materiálům bez dostatečné míry evidence a ochrany zvyšuje riziko krádeží. Podle našich zkušeností se náklady investované do Tool managementu navrací už po prvním roce provozu.
Jak probíhá výdej skladových položek?
V provozech, kde je nutná lidská obsluha, je zajištění výdeje nástrojů a materiálů v režimu 24/7 neudržitelné a neefektivní. Řešením jsou průmyslové výdejní automaty a systém Tool Managementu. Nástroje jsou dostupné všem oprávněným pracovníkům a to například během noční směny, o víkendech, během svátků, atd.
Pracovník má svůj čip, který jej opravňuje vyzvednout z automatu konkrétní nástroje. Současně tam vrací nástroje použité, což má řadu výhod. Využije to například analytik nákupního oddělení nebo dodavatel zajišťující broušení nástrojů (vyhodnocení opotřebení). Lze sledovat i efektivitu jednotlivých pracovníků při využívání nástrojů. Vedle nástrojů mohou průmyslové výdejní automaty poskytovat i ochranné pracovní pomůcky a další potřebné věci.
Jak zajistit nonstop výdej v provozu?
Tool management od MTTM vsadil na prvotřídní automaty Storetec Systems Výdej je elektronicky evidován a je zajištěn bezchybný přehled o stavu zásob. Nástroje a materiály systém sám objednává od dodavatelů. Zajímá vás toto téma? Máte další otázky? Rádi vám je zodpovíme. Kontaktujte nás na telefonním čísle: +420 777 870 924 nebo mailu: info@mttm.cz.